Werving en selectie

FourM maakt een selectie van kandidaten op basis van haar specialistische kennis en efficiënte aanpak. Database search, eRecruitment en Media search begeleiding zijn de instrumenten die hiervoor worden ingezet.

Werving & Selectie

Steeds meer organisaties besteden de werving en selectie van hoger personeel uit. FourM speelt in op deze ontwikkeling en wordt zowel door de opdrachtgever als door de kandidaat gewaardeerd om de objectiviteit en de deskundigheid. Dit heeft FourM niet alleen te danken aan de grote en up-to-date marktkennis, maar tevens aan de zorgvuldige coördinatie van de selectieprocedures.

10 stappen:

  1. Briefing
  2. Overeenstemming over functie-inhoud
  3. Advertentietekst en mediaplan
  4. Plaatsing advertentie
  5. Verwerking en analyse van cv´s
  6. Selectiegesprekken
  7. Referentenonderzoek (indien gewenst)
  8. Presentatie kandidaten
  9. Sollicitatiegesprekken bij opdrachtgever
  10. Evaluatie

Heldere denkwijze Bij werving en selectie worden twee partijen tot elkaar gebracht: een bedrijf met een vacante functie en een kandidaat die zich oriënteert op een nieuwe baan. FourM verwacht van beide partijen kwaliteit en samenwerking.

In de visie van FourM moeten opdrachtgevers bedrijven zijn die op professionele en duurzame wijze invulling geven aan hun HR-beleid. Bedrijven die oog en oor hebben voor hun medewerkers, opleidings­mogelijkheden bieden en loopbaanbegeleiding verzorgen.

In de visie van FourM moet een kandidaat een gezonde ambitie en een positieve "drive" hebben. Een goede kandidaat is vakkundig, vitaal en dynamisch. Zijn/haar inbreng en commitment geven het bedrijf meerwaarde.

Aanpak FourM zet het traject van werving en selectie in met het opstellen van het functieprofiel. Dit profiel beschrijft de karakteristieken van het bedrijf, de vacante functie en de gewenste kandidaat. Op basis hier­van worden de advertenties opgesteld en geplaatst. Vervolgens selecteert FourM uit de reacties een groep kandidaten waarmee het bureau  gesprekken  voert. In  de  gesprekken  geeft  FourM  helder zicht op de inhoud en achtergronden van de functie. De kandi­daat geeft zicht op zijn/haar persoonlijkheid, ambities, plannen en vakkundigheid.

Tools:

  • Database search
  • Advertenties in print
  • eRecuitment

Mediaplan Op basis van de aard en de omvang van de vacature geeft FourM opdrachtgevers een gemotiveerd mediaplan met daarin de omvang van de advertentie, de plaatsingsdata, de plaatsingsfrequentie en de titels waarin geplaatst gaat worden.

Persoonsprofiel Ter ondersteuning van het selectie proces vult iedere kandidaat een vragenlijst in. Aan de hand van de antwoorden ontstaat een beeld van de persoonlijkheid van de kandidaat. Dit beeld wordt in het selectiegesprek besproken. Op verzoek van de opdrachtgever behoort ook een uitgebreider assessment tot de mogelijkheden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dit e-mailadres is beschermd door spambots, je hebt Javascript nodig om dit te kunnen bekijken
 





logoforprint